Luahan Suami Vs Luahan Isteri

Luahan Perasaan Suami.
1."isteriku, Iktitraflah kelakianku"
2."Isteriku,Jagalah Rumahku"
3."Isteriku, Janganlah Leteri aku"
4."Isteriku, Fahamilah Perasaanku"
5."Isteriku, Berbincanglah dengan ku"
6."Isteriku, Hiasilah Dirimu"
7."Isteriku, Berlemah Lembutlah terhadapku"
8."Isteriku,Hargailah pemberianku"
9."Isteriku, Janganlah Pilih Kasih Terhadap Anak-anak"
10."Isteriku, Jagalah Makan Minumku"
11."Isteriku,Jagalah pakaianku"
12."Isteriku , Didiklah Anak-Anakku"
13."Isteriku, Raikan Keluargaku"
14."Isteriku, Sembunyikanlah Kepintaran & Kelebihanmu"
15."Isteriku, Janganlah Membuang Masamu"
16."Isteriku, Janganlah Banyak Kerenah"
17."Isteriku, Patuhlah Kepadaku"
18."Isteriku, Janganlah Cemburu Buta"
19."Isteriku, Tunjukanlah sifat sabarmu"
20."Isteriku ,Iktiraflah Kepimpinanku"
21." Isteriku, Bantulah Kejayaan ku."
22"Isteriku,"Jadikan Anak2ku Insan Berakhlak mulia"
23."Isteriku, Permudahlan Penglibatan Sosial ku"
24."Isteriku, Janganlah Boros"
25."Isteriku, Hargailah Kejayaanku"
26"Isteriku,Galakkanlah Hobiku"
27."Isteriku, Suburkanlah Pembangunan Intelek ku"
28."Isteriku,Berjimat Cermatlah"
29."Isteriku, Berterus-terang dan Berkomunikasilah Denganku"
30."Isteriku, Janganlah Terlalu Mengawalku."

Luahan Isteri Terhadap Suami
1. suamiku...bimbinglah keluargamu...
2. suamiku...janganler rileks aje...tolonglah sikit !!!
3. suamiku...jagalah matamu...
4. suamiku...jangan abaikan rumahtanggamu
5. suamiku...jangan balik kerja lambat sangat
6. suamiku...dengarlah rintihan hatiku....
7. suamiku...bertutur dengan lembutlah nganku...jangan main hentam kromo aje!!!
8. suamiku...setialah pada keluargamu....JANGAN CARI YANG LAIN!!!!
9. suamiku...bersabarlah dengan kerenah anak-anakmu !!!
10.suamiku...ciumlah pipiku @ dahiku sebelum pergi kerja
11.suamiku...makan dan minumlah hidangan dari air tanganku. Jangan nak komen jer
12.suamiku...pujilah diriku dan jangan bandingkan diriku dengan orang lain!!!!

Naper lelaki byk sgt dia punya luahan..?Pasalnyer dosa, isteri suami tanggung jika di tidak menegur.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 Kritikan...:

Anonymous said...

itulah suami...byk yg jaht.nk kta je buat yg trbaik utk die.mentg2 dlm quran lebihkn mrk,tp utk suami yg baik,bukn suami yg jht.tp tk pe,kasih sayang manusia...setitik je...bandingkn dgn kasih ALLAH..bila igt syurga n azab yg tk trthan pedihnye walau blum masuk lagi,itu yg mmbuatkn ku masih d sisinya,walau pedih tuhn yg tahu.suamiku tak le,kaki pukul,main ompuan,pemabuk,lepak n bnda2 yg bert.tp,suka sangat main game,sggup bli game rege smpai bribu,suka tidur,buat keja umah ikut mud,didik anak tu byknye saya,solat tinggal2,mata dier tak le liar tp kdg2 tu,melirik le jugak,bila nk brtanya sesuatu yg trdetik dlm ati,marah le pulak..dan yg lain prkara yg remeh bagi sesetengah org.tp aku yg menanggung se mcm bencana.kalau de talak kt tggan aku,lama dah ku bagi talak sejuta malah lebih.tp islam indah,,,macam manepun,ku akn hadapi suami ku begitu.aku cuma takut suamiku bila lama2 akn buat dosa besar,krna dr yg kecillah jadi besar2...kalau dh sampai tahap tu,aku takut aku akn jd jahat.skang ku cuba tegur die walaupun agk sush.aku muda beberapa tahun dr suamiku,tp aku lebih matng dr dier,anaklah penyebab kami masih brsama juga.kemewahan buknlah ku damba,kalau die mampu,tkde al,aku cuma inginkn kesederhanaan,suami yg dlm quran tu,setia pd istri n anak2.dulu masa nk dptkn aku,sggup korban masa n apa2 je.takut aku d kebas org.masa ku masih remaja dulu,ku de teman lelaki,tp dier yg palg special.hah..skang,ku tk rase dier special.jelesnya dgn zaman nabi.mrk suami yg d damba semua wanita,sikit je yg tk.utk mrk yg masih blum brkhwin,khwinlah dgn agamanya,jika inginkn keharmonian n kebahagian....rupa paras,bdn yg cntk,halus mulus,kaya raya,kejap je nikmat tu..bandgkan syurga yg kekal abadi......

Post a Comment